Forside / FORUM / Diskusjonforum / Om Muskelssykdom / Myastenia

Myastenia

Du må være logget inn for å få tilgang til forum. Du kan gjøre det her

Forfatter Melding

Beathe M.

01. oktober 2009 10:16:29

Hei
Jeg fikk MG diagnosen for 2 uker siden av Haukeland. Har gått med nedsigede øyelokk i 2 år før endelig diagnose ble satt. Har ingen antistoffer og kun litt utslag på tensilontesten. Fikk Mestionon 60 mg x 3. Det har fungert ganske bra - ikke helt, men noenlunde bedre. Har imidlertid blitt kjempesvimmel. Hele rommet seiler - føler meg nesten sjøsyk. Er dette noe mange av dere har erfart?

Legen på Haukeland mente at operasjon ikke vil fungere for meg pga manglende antistoffer. Finnes der andre meninger om det? Jeg har lyst på en operasjon i tilfelle det vil fungere slik at jeg slipper å gå på piller resten av livet.

Er der noen som vet om andre behandlingsformer i utlandet? USA og Storbritania pleier jo å ligge foran Norge mht utvikling. Jeg ønsker å bli ferdig med sykdommen....

Jeg blir veldig glad for tilbakemeldinger.

Beathe

darshan82

12. desember 2009 20:15:31

Hei igjen.
Jeg vet ikke om alle som har MG er klar over at de har krav på reduksjon når de skal til tannlegen.Husk bare å få bekreftelse fra din fastlege at du har sykdommen Myasthenia gravis.Det var Liv Thoen som tipset meg om det.Sist jeg var hos min tannlege nevnte jeg at trygdekontoret dekker det meste av behandlingen.Tannlegen så litt forundret på meg,men etter å ha sjekket på sitt interne nett viste det seg at jeg hadde rett.Jeg skal neste gang jeg er hos tannlegen sette inn to nye kroner.Prisoverslaget på dette vil bli mellom 13- og 14 tusen kroner.Jeg skal bare ut med mellom to og tre tusen.Så noen fordeler har en om en har MG
Ha en fortsatt fin dag. Mvh Odd Gunnar Bye